تنها چیزی که برای رسیدن به اهدافت احتیاج داری!

Thursday، ۱۲ Esfand ۱۴۰۰

دغدغه‌ی همیشگی مغازک کاربردی بودن محصولات نوشت افزار در عین زیبایی بوده. محصولی که در عین انگیزه دادن با نگاه کردن بهش، بتونه نیاز حداکثری آدمهارو برطرف کنه.

ما بعد از سه سال از تولد مغازک بالاخره تصمیم گرفتیم پلنر سالانه و دائمی مغازک رو تولید کنیم. پلنری که یک سال برای طراحیش وقت گذاشتیم و برای بهترین بودنش آزمون و خطاها کردیم.

من خودم از اون دسته از آدمهایی بودم که اول هرسال با انگیزه‌ی زیاد یه سررسید قشنگ برمیداشتم که برای هر روزم برنامه‌ریزی کنم و یا ژورنال بنویسم. اما بعد از یک هفته به صورت یک روز در میون و بعد از یک ماه کلا نوشتن تعطیل میشد و من میموندم و یه سر رسید خالی از هر برنامه و خاطرات. در آخر هم خودم رو گول میزدم که به عنوان دفتر ازش استفاده میکنم ولی خودمم میدونستم هیچوقت با وجود یه عالمه دفتر قشنگ عمرا از سررسیدی که بهم قراره یادآوری کنه که ۳۶۵ روز از فلان سال مشخص هیچ کاری در زندگیم نکردم رو استفاده نمیکنم.

همین عادت و تجربه باعث شد که به این فکر کنم که برای مغازک پلنری طراحی کنم که در عین کامل بودن برای برنامه‌ریزی یکسال تاریخ نداشته باشه تا کسی در بند روزهای هفته و تاریخ و تقویم نباشه و اگر روزهایی رو نتونست برنامه‌ریزی کنه به خاطر اون صفحات خالی و باطله و نوشته نشده عذاب وجدان نگیره و کلا برنامه‌ریزی کردن توی اون دفتر رو نبوسه بزاره کنار.

پلنر مغازک یک پلنر سالانه‌اس!

پلنری که تولید کردیم شامل همه‌ی ۱۲ ماه سال با ۱۲ طرح و رنگ مختلف و همینطور ۵۲ هفته‌ی سال با ۴ طرح متفاوته. البته چون تاریخ زدنش با خودتون هست ممکنه برای سالهای بعد هم ازش استفاده کنید. خلاصه که جوری این پلنر رو طراحی کردیم که نه شما بتونید از دستش خلاص بشین نه اون. چون هیچ کاغذ سفید و باطله‌ای در نهایت ازش نمیمونه.

علاوه بر صفحات برای برنامه‌ریزی ماهانه و هفتگی صفحات کاربردی دیگه‌ای هم در آخر پلنر قرار دادیم که شامل: صفحات To Do List، صفحات چک لیست، هبیت ترکر، صفحات برای یادداشت کردن و صفحاتی برای برنامه‌ریزی ساعتی روزانه میشه. در واقع شما مجموعه‌ای از هر آنچه که جدا جدا ازشون استفاده میکنین رو توی یک دفتر به طور کامل دارین.

صفحات و بخش‌های مختلف پلنر مغازک

صفحات اطلاعات شخصی، اهداف سال جدید و روزهای مهم

صفحات شروع پلنر شامل اطلاعات شخصی که همراه با یک نقاشی ناتمام هست که با توجه به شخصیت خودتون میتونین اون رو کامل کنید، اهداف سال جدیدتون رو میتونید در صفحه‌ی بعدی بنویسید و روزهای مهم در کل سال رو توی ماه مخصوص به خودش یادداشت کنین.

بخش برنامه‌ریزی ماهانه

صفحات ماهانه دارای ۱۲ ماه هست که دو صفحه از پلنر به صورت رو به روی هم بهش اختصاص داده شده و هر ماه دارای طرح متفاوته در بالای صفحه روزهای هفته رو مینویسین و در دایره‌های رنگی تاریخ روزهای اون ماه رو وارد میکنین.

بخش برنامه‌ریزی هفتگی

صفحات برنامه‌ریزی هفتگی بلافاصله بعد از صفحات ماهانه میاد که دو صفحه رو به روی هم هست و میتونین شروع و پایان روزهارو بالای صفحه بنویسید و توی این قسمت برنامه‌هاتون رو با جزییات بیشتری وارد کنین در انتهای صفحه هم بخشی هست که برای یادداشت هفته گذاشته شده و به غیر از اون میتونید برای هر موضوع دیگه‌ای هم استفاده کنید.

برگه‌های یادداشت و نوت

۲۲ صفحه خالی با طراحی ویژه برای هر آنچه که میخواهید یادداشت کنین و در دفترتون نگه دارین.

To Do List یا لیست کارها

این بخش که شامل ۱۹ صفحه است برای کارهایی که باید در طول یک روز انجام بشه طراحی شده در هر صفحه دو ستون وجود داره که بتونید هر صفحه رو برای دو روز کاری اختصاص بدین.

هبیت ترکر

۱۱ صفحه مخصوص ردیاب عادت که در هر صفحه ۶ عادت رو میتونین بنویسید و ردیابی کنین.

برنامه‌ریزی ساعتی روزانه

۸ صفحه برای برنامه‌ریزی روزانه ساعتی قرار دادیم که پلنرتون خالی از لطف نباشه برای برنامه‌ریزی‌هایی که فورس و دقیق میخواین در یک روز انجام بدین.

چک لیست

موقع‌هایی که میخواین برین سفر نیاز به یک چک لیست دارین که وسایلی که میخواین با خودتون ببرین رو جا نذارین همینطور واسه مواقعی که خرید‌های مهم واسه یه مهمونی دارین یا یادداشت سوغاتی و سفارشاتی که دوستاتون بهتون دادن تا توی سفرتون براشون بخرین. تمام موارد رو میتونین توی این صفحات یادداشت کنین تا چیزی از قلم نیوفته.

جلد پلنرهای مغازک

پلنرهای مغازک جلد سخت دارن و طراحی اونها مینیمال انجام شده تا شما بتونید با خلاقیت خودتون و چسبوندن استیکرهایی که حال و هوای خودتون رو شرح میدن روی جلد اون رو مخصوص خودتون کنید. همچنین پلنر مغازک هم نشانک کتاب به شکل ربان داره هم یه کش داره که بتونید دور دفتر قرار بدین تا اگر کاغذی بینش گذاشتین توی حمل و نقل و کیفتون با باز شدن دفتر نریزه!

تنها با نوشتن خواسته‌هات به اونها میرسی

استفاده از پلنر و برگه‌های برنامه‌ریزی به شما کمک میکنه علاوه بر نوشتن و هدف گذاری کردن برای زندگی بتونید عملکرد خودتون رو بررسی کنین و ببینید که چه قدر از برنامه هایی که برای خودتون نوشتین نتیجه‌ی مطلوبی براتون داشته و همینطور اگر بخوام راز رسیدن به اهداف بقیه رو بهتون بگم همین برنامه‌ریزی کردن و نوشتنه. وقتی شما چیزی که در ذهن دارید رو مینویسید در واقع ذهنتون یه فولدر جدید باز میکنه و اون برنامه و هدف رو تازه جدی میگیره و به شما این فضارو میده که بیشتر بهش بپردازید و براش کاری کنید. وقتی ایده‌ها و هدفها در حد یک فکر میمونه و هیچ جایی نوشته نمیشه تا همیشه اون ایده توی ذهنتون هست و هیچوقت عملی نمیشه. تنها با نوشتنه که میتونید براش کاری کنید. چه توی پلنرهاتون چه روی کاغذ باطله! فقط یادت باشه چیزهایی که واقعا دلت میخواد بهشون برسی رو بنویس.

به زیبایی اهدافت و اطرافت اهمیت بده

اگر قصد این رو داری که قدم به قدم هدفت رو برنامه‌ریزی کنی یادت باشه که سعی کنی خیلی خوانا و زیبا اون صفحات رو بنویسی و درست کنی یه جورایی باید بگم که سر فرصت بشین با دل سیر و انگیزه‌ی زیاد و حوصله اونهارو بنویس. میتونی توی یه برگه‌ی طرحدار بنویسی و بچسبونی وسط صفحه و با نقاشی تزئینش کنی یا میتونی از استیکرهای مرتبط با نوشته‌ات استفاده کنی و اونهارو تصویری تر به نمایش بزاری. استیکرهای مغازک گزینه‌های مناسبیه که برای این کار میتونی استفاده کنی چون هم برای هر موضوعی میتونی استیکر پیدا کنی و هم توی یک برگ بیشتر از ۵۰ تا استیکر کوچیک وجود داره. اگر بسته‌های تخفیف دار پلنرهارو هم بگیری داخلش ۴ تا استیکر جذاب و به درد بخور داره.

برخی از عکسها از کیمیا حسینی جان.